24 A SÜLÜK TEDAVİSİ NEDİR ?

SÜLÜK TEDAVİSİ NEDİR ?

Latince ismi ile Hirudoterapi Sülüklerle yapılan tedavi anlamına gelmektedir. Sülük tedavisi günümüzde birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Eski çağdan beri ülkelerde kullanılmakta olan bir tedavidir. Eski Türkler ve atalarımız çoğu zaman sülük tedavisinde kullanmışlardır. En iyi bilinen Osmanlı Rus savaşlarında yara tedavisinde kullanılmıştır. Şuanda ülkemizde doktorlar tarafından kullanılmaktadır.

SÜLÜK NASIL TEDAVİ EDER?

Bu salgı, 100’ün üzerinde biyoaktif madde içermektedir. Başlıca bu maddeler kanın pıhtılaşmasını engelleyici, oluşmuş pıhtıyı eritici, ağrı kesici, mikrop öldürücü, tansiyon dengeleyici, kas gevşetici, bağışıklık sistemini düzenleyici ve stres giderici etkilere sahiptir. Ayrıca sinir hücreleri ve liflerinin tamir edilmesini hızlandıran enzimlerdir.

SÜLÜK HANGİ HASTALIKLARI TEDAVİ EDER?

Dolaşım sistemi hastalarında, venöz yetmezliğinde, venöz trombozda, koroner arter hastalıklarında, varislerde, Romatizmal hastalıklarda( iltihaplı ve iltihapsız eklem romatizmalarında,yumuşak doku romatizmalarında,) Cinsel rahatsızlıklarda (İktidarsızlık, cinsel güç arttırıcı etki (afrodizyak), üreme organı rahatsızlıkları ve kısırlıkta,) Nörolojik hastalıklarda (epilepsi, yüksek tansiyon, felç, kısmi felç) Deri hastalıklarında (sedef, egzama,sivilce ve akne gibi) Gastrointestinal sistem hastalıklarında (hemoroit) Göz hastalıklarında özellikle göz tansiyonu (glokom) ve buna bağlı görme kayıplarında, Ağrılarda (migrende ve her türlü baş ağrısı, fibromiyalji, eklem ve kas ağrılarında ) Hormonsal bozukluklarda (troid hastalıklar,obezite,böbrek üstü bezi hastalıklarında Solunum yolu hastalıklarında (astım ve bronşial hatalıklar) Yanık vakaları, iyileşmeyen yaralar ve ameliyat izleri, kangren gibi rahatsızlıklarda, Kulak rahatsızlıklarında (Meniere Hastalığında,tinnitusda ve bazı işitme kayıplarında) başarıyla kullanılmaktadır. Ayrıca Ortopedi ve Rekonstrüktif Cerrahi kapsamında, kangren gelişmekte olan kopan organ tamirlerinde de tüm dünyada yaygın biçimde kullanılmaktadır. Son olarak sülüğün güçlü antioksidan etkisi nedeniyle Koruyucu Tıpta da kullanımından bahsetmek gerekir ki; yılda bir defa yapılan Sülük Tedavisi, o yıl içinde enfeksiyonlar başta olmak üzere birçok hastalığa karşı koruyucu etki göstermektedir.

SÜLÜK NASIL TEDAVİ EDER?

Tıbbi Sülükler sanıldığı gibi kirli kanı emerek tedavi yapmazlar. Tedavi edici özelliği kanı emerken diğer bir yandan vücuda tükürük salgısını vererek hastanın tedavisini sağlar. Tedavi edici özellik vücuda verilen salgıda gizlidir. Hirudin ,heparine göre 1000 kat daha etkilidir.Damar içinde trombositlerin yan yana gelmelerini engelleyerek trombus oluşmasını engellerler. Diğer taraftan damar içi trombusu yani kan pıhtısını eritirler Destabilase Hirustasin Bdellins Hyaluronidase Tryptaseinhibitor Eglins FactorXainhibitor Complementinhibitors Carboxypeptidase A inhibitors Histaminelikesubstances Acetylcholine AnestheticssubsctanceAyrıca sülüğün salyası bakterilere karşı koyucu antibakteriyel özelliğe sahiptir.

SÜLÜK TEDAVİ Kürler şeklinde yapılır. Her kür 3 seanstır. Her seansta kullanılacak sülük miktarı kişinin hastalığına, yaşına, kan değerlerine bağlıdır. Normal şartlarda sülük adedi 3(üç) ile 5(beş) arasındadır. Her sülük 5/15 cc kan emebilir. Her seans arası üç gündür. Hasta sülük tedavisine alındıktan sonra sülüğün ısırdığı yerde 4 ile 24 saat arasında hafif kanama sızıntı şeklinde görülebilir. Duruma göre bandajlama işlemi yapılır. Bir gün sonra bandaj açılır. Sülüğün ısırdığı yerde Mercedes amblemine benzer kesi vardır.Isırık bölgesinde hafif kızarıklık ve kaşıntı olabilir. Kürler arası 3 ay gibidir. Yılda üç kür yeterlidir. Koruyucu olarak yılda bir kez sülük tedavisi yapılır.

SÜLÜĞÜN ZARARLARI NELERDİR?

Kanama diatezleri olan hastalarda, Kanser hastalarında, Kan hastalıklarında(özellikle hemofili de kanı durdurmak güçtür.) Derin anemisi olanlar hastalarda sülük tedavisi yapılmaz. Kanamaya meyili olan hastalara sülük yapılırsa, kanamayı arttırır ve hasta kan kaybı ve hatta kanama durulamazsa hayati tehlike oluşturur. Kanser tedavilerinde bir taraftan kan yeter değilse kanamaya meyil vardır. Diğer taraftan bağışıklık sistemi bozukluktur ve onu daha da bozarak zara verir. Doğuştan kan hastalığı olan(hemofili gibi)hastalarda kanı durdurmak zor olduğu için hastaya zarar verebilir. Derin anemisi olan hastalarda sülük tedavisi yapılmaz, hastanın yeteri kadar kanı yoktur. Gelişi güzel yere sülük konmamalıdır.

nevşehir sülük tedavisi, sülük tedavisi yapan yerler nevşehir,

Dr. Ergül KORKMAZER İletişme Geçiniz.

Okuma : 5064